GT Sprint + Ferrari Challenge Brno
Report zo závodu v Brne
Ani sme si poriadne nestihli oddýchnuť po náročnom víkende v
Rakúsku a už nás čakal dali závod v Brne. Išlo o druhý závod GT
Sprint a druhy tohtoročný závod Ferrari Challenge. Tentoraz sa
Patrik podelil v šprinte s Andrejom a Peťo nechal cely závod Coppa
Shell Tomášovi a pôsobil len v pozícii pozorovateľa. Hneď ráno sa
konal prvý závod Coppa Shell, kde Tomáš štartoval z pekného 9-teho
miesta z celkového počtu 25 pretekárov. Tomáša sme tipovali
najlepšie na prvú desiatku, kde už ozaj cítiť tvrdú celoeurópsku
konkurenciu dlhoročnými skúsenosťami ošľahanými jazdcami, medzi
ktorými sú minimálne rozdiely. No Tomáš nás opäť všetkých dokázal
prekvapiť, kde prvý závod a vôbec svoj prvý závod Coppa Shell
dokončil na úžasnom 4-tom mieste. Vedeli sme, že keby kvalifikáciu
zajazdil trochu lepšie, tak kladne dosiahne aj na pódiové
umiestnenie a o to viac sme sa všetci tešili na druhy závod, ktorý
sa konal na druhy deň. Patrik s Andrejom si v sobotu zajazdili len
voľný tréning a poobede kvalifikáciu. Patrik pod trénerovým vedením
stále znižoval svoj čas na kolo. Andrej v kvalifikácii dokázal, že
na Slovensku určite nemá konkurenciu a patri k najlepším aj na
medzinárodnom poli, kde vyjazdil druhý najlepší čas celkovo a prvý
v kategórii GT3. Dohodli sa, že prvý závod bude ako prvý štartovať
Andrej a v polovici ho vystrieda Patrik. A druhý závod si svoje
úlohy podlá pravidiel vymenia. Patrik sa musel vyrovnať s
faktom, že v prvom závode bude jazdiť na už zjazdených a nie veľmi
obľúbených pneumatikách Hankook, čo mu na pohode určite nepridalo.
V nedeľu ráno bol ako prvý na programe závod GT šprint. Andrej
potvrdil úlohu jedného z najrýchlejších jazdcov celého stratového
poľa a celý čas sa držal spolu s jeho českým kolegom Michaelom
Vorbom na predných priečkach. Po drobných problémoch s radením
(musíme ho to doučiť) sa pred neho Michael nakoniec dostal. Výmena
jazdcov prebehla bez problémov a Patrik vyrazil na trať hneď za
Lubom Jakubíkom. Bohužiaľ, po par úvodných kolách Patrik dostal
hodiny, vyšiel mimo trať a už sa nedokázal svojpomocne vrátiť, čo
preňho znamenalo koniec závodu. Možno za to mohla prílišná
zodpovednosť, tréma z vysokej konkurencie, možno vnútorná nepohoda,
ktorá sa stupňovala z časov, ktoré Patrik zajazdil a jeho nepohodu
ešte znásobili, možno k tomu prispeli vyjazdene pneumatiky po
Andrejovi a možno sa to malo udiať z úplne iného dôvodu…Každopádne
aj toto sa stáva, treba s tým počítať a keď nič iné, ma Patrik
aspoň skúsenosť navyše. Hlavné je, že sa autu a ani pilotovi nič
nestalo. Patrikova zjavná nespokojnosť so svojim výkonom vyústila
až do úvahy nezúčastniť sa druhého závodu. Našťastie to boli len
prvotné emócie a Patrik pochopil, že nechať si v sebe negatívne
dojmy až do ďalšieho preteku nie je dobrý nápad a neskôr potvrdil
svoju účasť aj na druhom preteku. Hneď po závode GT šprint
nasledoval druhy závod Coppa Shell pri ktorom chcel Tomáš minimálne
zopakovať úspech z prvého závodu. Štartoval z tej istej línie ako v
prvom závode, z 10-teho miesta, čiže šance na zopakovanie úspechu
boli veľmi podobne. Akurát mal Tomáš trochu obavy z toho, že súperi
ho už teraz poznajú a už si naňho budú dávať špeciálne pozor. Strát
sa mu podaril a už po prvej zákrute bol na 5-tom mieste. No ešte v
prvom kole sa stalo, čo si žiadny závodník nepraje a z boku do neho
vo veľkej rýchlosti po nedobrzdení narazilo druhé auto, čo vyústilo
do hodín. Tomáš mal nakoniec veľké šťastie, keď do jeho otočeného a
nehybného auta nevrazil ešte niekto z ďalších 20 aut, ktoré ho
obiehali. Tomáš sa však po tejto nehode nevzdal a aj napriek
rozhodenej geometrii, pokrivenému disku a nefungujúcej trakcii a
ABS sa nahnevaný a namotivovaný vydal z posledného miesta za čo
najlepším výsledkom. Okrem záberov na auta z prvých pozícii sa
kamery živého prenosu skoro neustále venovali Tomášovi, ktorý si
nemilosrdne razil cestu vpred cez svojich súperov a podlá českých
komentátorov, si ´Tomáš Kukučka doslova krájel své soupeře’. Tomáš
za 30 minút predbehol neuveriteľných 16 áut a skončil na konečnom
9-tom mieste. Škoda toho kontaktu na začiatku. Bolo by zaujímavé
vedieť ako by dopadol bez neho. Po niekoľkohodinovej prestávke sa
na druhý závod a zároveň najočakávanejší závod víkendu pripravoval
Andy a Paťo. Paťo vyštartoval prvý. Napriek enormnému psychickému
tlaku, ktorý sprevádza strát každého preteku, Patrik sa navyše
musel vyrovnávať s vlastnými negatívnymi pocitmi, ktoré ho
sprevádzali od ranného nepodareného preteku. Dokázal to zahodiť za
hlavu a v závode podával svoj najlepší výkon celého podujatia. Sile
konštantne svoje najlepšie časy, zaostávajúc minimum za Ľubomírom
Jakubíkom. Spokojný odovzdal auto Andymu po 30 minútach na
najlepšej pozícii akú mohol dosiahnuť. Potom už nasledovala
štandardne perfektná Andrejova jazda. Bohužiaľ, aj napriek výrazne
lepším časom, ako mali jeho súperi, sa mu nepodarilo dostáť pred
Corvettu, ktorá sa pred neho nešťastne zaradila po penalizácii
prejazdom cez boxy a skončil na slušnom 9-tom mieste. Úžasný
výsledok dosiahli naši kolegovia z RPD, Ľubo a Michael, kde
dokončili závod na 3-tom mieste vo svojej kategórii. Aj napriek
rozmanitým výsledkom a rôznym nečakaným problémom si myslím, že
všetci členovia tímu Dino&Co odchádzali domov spokojní. Sme
radi, že po upršanom Rakúsku sme si konečne užili závody v krásnom
slnečnom počasí a hlavne na suchom povrchu. Závodne tímy, aj MenX a
určite aj auta sa tešia, že si teraz 3 týždne oddýchnu pred
nasledujúcim podujatím na Slovakia ringu. Ako vždy, veľká vďaka
patri celému MenX tímu za bezproblémový a bezporuchový chod celých
pretekov.